Bent u werkgever? Ook dan kan ik dingen voor u regelen!

 

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende situaties waarin een werknemer minder productief kan zijn of stress kan ervaren of tegen een burn-out aan zit Situaties waarin u hem of haar op een praktische manier kunt ondersteunen door mij in te schakelen.

 

Uw werknemer heeft pas een dierbare verloren

Na een overlijden van bijvoorbeeld partner, vader of moeder komt er veel op iemand af, uiteraard emotioneel, maar ook praktisch. Er moet veel geregeld worden en dat kost tijd en energie. Bovendien is er vaak nog de zorg voor het gezin en moet er natuurlijk ook nog gewerkt worden.

Door mij de administratieve afhandeling van de nalatenschap te laten doen voor uw werknemer, neemt u die zorg in ieder geval uit handen, zodat uw werknemer zich kan concentreren op andere, belangrijkere, zaken.

 

Uw werknemer gaat scheiden of is pas gescheiden 

De scheiding zelf is op zich al een lastige periode waarin veel geregeld moet worden. Maar ook daarna, als uw werknemer zijn of haar eigen leven weer op de rit moet krijgen, komt er veel op hem of haar af. Vooral in situaties waarin de ex-partner altijd de administratie verzorgde kan het lastig zijn om dit zelf goed op te pakken. Ik kan uw werknemer dan helpen bij het opzetten van een eigen administratie, zorgen dat alles op orde is en goed draait. Uw werknemer hoeft zich daar dan geen zorgen meer over te maken, zodat hij/zij zich met andere zaken bezig kan houden, lekkerder in zijn/haar vel zit en productiever kan zijn.

 

Uw werknemer heeft zijn administratie niet goed voor elkaar en heeft daardoor financiële zorgen

Niet iedereen is goed in het voeren van een eigen persoonlijke financiële administratie. Als dat ervoor zorgt dat er geldzorgen ontstaan, kan dit veel stress opleveren. Door de administratie weer goed op orde te brengen en te kijken of er zaken bij zijn die anders of goedkoper geregeld kunnen worden, kan ik de medewerker helpen het overzicht weer terug te krijgen. Dit uiteraard op zo'n manier dat de medewerker het daarna zelf goed kan bijhouden. Doordat de werknemer het overzicht weer terugkrijgt, zullen er minder zorgen zijn, waardoor de productiviteit weer toeneemt. Uiteraard is daarna een vorm van periodieke ondersteuning ook mogelijk.

  

Hoe pak ik dit aan?

De werkwijze is in principe niet anders dan bij particuliere klanten. In eerste instantie ga ik met u in gesprek over de situatie, hoe deze is ontstaan, welke problemen er zijn en hoe ik kan bijdragen aan de oplossing. Om een goede inschatting te maken van het aantal uren dat ik hiervoor nodig heb, zal ik een gesprek met uw werknemer voeren. De contacten tussen uw werknemer en mij zijn altijd vertrouwelijk. Informatie die de werknemer niet met u wil delen, zal ik ook niet met u delen en vice versa. Ik ken mijn grenzen, als intensievere hulp nodig is van bijvoorbeeld een psycholoog of schuldhulpverlening, zal ik dit (indien mogelijk al in het kennismakingsgesprek) bij de werknemer en bij u aangeven. 

 

Ik rapporteer mijn uren en een samenvatting van de werkzaamheden aan u. De uiteindelijke factuur betaalt u als werkgever rechtstreeks aan mij. Er zijn ook constructies mogelijk waarbij de werknemer en u ieder een deel van de kosten betalen, of waarin we afspreken dat u een maximaal aantal uren aan administratieve hulp vergoedt. 

 

Meer weten?

In een persoonlijk gesprek kijk ik graag met u wat ik voor u en uw werknemer kan doen. Dit kennismakingsgesprek is gratis en verplicht u tot niets. Voor het maken van een afspraak kunt u contact met mij opnemen.